venerdì 14 maggio 2021

Bisos de Giangavino Vasco

 


Cando sos ojos serro e m’ingaleno,

de custu mundu tottu m’iscumparit

intr’ ‘e sa mente, inube m’assuleno

sos dolores antigos chi sa vida

m’at intregadu. E totu si ch’iscrarit

in d-una lughe isparta e colorida.

 

E bisos mi cumparen, che pintados

da una manu sàbia e amiga,

e mi mustran, in logos olvidados,

un’amore chi pérdidu creia,

in d-una terra fértile e antiga,

inube bi creschiat issu ebbia.

 

In badde solianas attraesso

rios de abbas friscas e lièras,

e cun su coro meu mi cunfesso,

perdonu dimandàndeli, ca mai

l’aio accumpanzadu in sas anderas

de unu logu amenu, bellu gai.

 

Trumas de zente bio a manu tenta,

cun sa pedd’ ‘e colores differentes,

currinde subra s’erba chi cuntenta

bàntzigat in su padru illacanadu.

Car’a chelos de paghe relughentes

su Deus sou onzunu at adoradu.

 

Ma cun dispiaghere mi nd’ischidan

sas boghes de su mundu, chi turmentan

custa mente e su coro non m’acchidan,

ca su ch’at bidu in sonnu at disizadu.

E tando isperas noas si ch’assentan,

ca su logu po issas at lassadu.

 

In donz’ala ‘e sa terra, o bisos mios,

bos dia cherrer bier abberados,

po m’infunder in s’abba de sos rios,

sos nuscos respirande in sas aeras

de cussos logos de paghe mudados,

sutta de lughes craras e sintzeras.

 

_____________

 

Sogni

 

 

Quando chiudo gli occhi e mi assopisco,

di questo mondo tutto mi scompare

dentro la mente, dove mitigo

gli antichi dolori che la vita

mi ha consegnato. E tutto si schiarisce

in una luce soffusa e colorata.

 

E mi compaiono sogni, come dipinti

da una mano saggia e amica,

che mi mostrano, in luoghi dimenticati,

un amore che credevo perduto

in una terra fertile e antica,

dove esso soltanto vi cresceva.

 

In valli soleggiate, attraverso

ruscelli di acque fresche e pure;

e mi confesso con il mio cuore,

chiedendogli perdono, perché mai

l’avevo accompagnato nei sentieri

di un luogo ameno, così bello.

 

Schiere di gente vedo tenendosi per mano,

con la pelle di diverso colore,

correndo sull’erba, che contenta

ondeggia nel prato sconfinato.

Col volto verso cieli rilucenti di pace,

ognuno ha adorato il suo Dio.

 

Ma, con dispiacere, mi risvegliano

le voci del mondo, che tormentano

questa mente e non danno quiete al mio cuore,

perché ha desiderato ciò che ha visto nel sonno.

E allora nuove speranze si collocano

perché per esse ha riservato il posto.

 

In ogni parte della terra, o sogni miei,

vorrei vedervi avverati,

per bagnarmi nell’acqua dei ruscelli,

respirando i profumi nell’aria

di quei posti ornati di pace,

sotto luci chiare e sincere.

 

31 maggio 2008

 

2° Premio alla 1^ Edizione del Premio di poesia “Istillas de lentore” – ULASSAI 19 dicembre 2009

 

https://www.luigiladu.it/poesias/bisos.htm

Nessun commento:

Posta un commento